It's A Lie (Feat. Jus P)

from by The Matrixx

/
  • Streaming + Download

     

about

Featuring Jus P

lyrics

[Intro: The Matrixx]

Uh whatever
Whenever
Don't believe a word, cuz

[Chorus]
Whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head in your seat, until they notice you
And if they tell you something bout me, just tell um
Uh whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head move your feet, until they notice you
And when they tell you something bout me (It's a lie)

[Verse 1]
They all liars, unless they told you I spit fire
See I'm kinda like Clark Kent, they assume cuz my attire
That I am, just a mild-mannered type of writer
Who never does it big but just sits at home in silence
When the fact of the matter is, I ain't lacking activities
Get up for Rotaract then come back and compose the illest beat
Next up I'm at the gym, after that I just hit the scene
And bust a dance that I choreographed within a week
My life is a tapestry, all the tasks that I'm packing in'
I'm super-versatile, eclectic and multi-talented
And ultra-humble, nah I never brag or boast
So all they talking makes me wan go off and slit a throat
Except that all that violence kind of out of my element
Instead my eloquence'll shut um down like it's Elements
If they feeling incensed they need to go to the reverend
I'm irreverent but only cuz my verses are heaven sent
So whatever

[Chorus]
Whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head in your seat, until they notice you
And if they tell you something bout me, just be like
Yo whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head move your feet, until they notice you
And when they tell you something bout me (It's a lie)

[Verse 2]
But if they said I'm a nerd, well they're right about that
In spite of the fact, that their girls, wanna ride on my lap
Spend couple hours on a forum, then I sign out of that
So I can get in front the mic and spit inspiring raps
I got, anime on my hard drive, gundams on my dresser
On my shelves? A couple hundred books, it's like whatever
My rooms a pirate's chest full of treasure, and I'm clever
So I ain't got no time for trying to impress ya
Now what you know about rocking comics and model kits?
Killed it in high school, so much I got a scholarship
But I'm never scared to holla at the hottest chicks
I'll take um to the, VIP and we popping another bottle quick
Well maybe that's after I blow up, I'll show up
And stunt on all these niggas that's telling me just to grow up
You know what? That damn advice ain't good for no one
But it's all they know of, so they go on and so on
So whatever

[Chorus]
Whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head in your seat, until they notice you
And if they tell you something bout me, Ey yo Jus P!
Whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head in your seat, until they notice you
And when they tell you something bout me (It's a lie)

[Verse 3: Jus P]
Now sometimes I wonder, would I have had a better life
Exposing my dark thoughts? Would you see me in a better light?
Would you give advice on what you did and what you didn't like?
Or would you sit and sigh at all the plight that I'm imprisoned by?
Now would you question my perception
Give direction strengthening the path that I was destined?
Would you step in with the best intention?
Relieving all the tension of the stress that got me fenced in?
Now pardon me for revealing this weaker part of me
Unless you're targeting me, this part of me is hard to see
I'd be lying if I'm saying what you thought of me didn't bother me
Qualities of a faulty ideology
Honestly, every part of me can feel the heavens calling me
I'm hoping that this evil doesn't swallow me
It's a part of me that only God can see
And if you don't care, my sincere apologies

[Chorus: The Matrixx]
Whatever they thought about me, they don't know the truth
Cuz I'm on this track with Jus P, and it's overdue
You just nod your head in your seat, until they notice you
And if they tell you something bout me
Ey yo whatever they thought about me, they don't know the truth
I just know I'm rocking this beat, like it's overdue
You just nod your head move your feet, until they notice you
And when they tell you something bout me (It's a lie)

credits

from Islands, released December 2, 2014
Produced by Tantu Beats

tags

license

all rights reserved

about

The Matrixx Cayman Islands

Born in Jamaica, raised in the Cayman Islands, schooled in Canada. The Matrixx is a rapper/producer specializing in lyrical hip-hop and storytelling with a Caribbean flavour.

His music is always about something, even if that "something" is just a feeling.
... more

contact / help

Contact The Matrixx

Streaming and
Download help